Przyszła mamo zadbaj, aby najpiękniejszy okres w Twoim życiu, rzeczywiście był cudowny.

Ciąża to nie tylko radosne oczekiwanie na maluszka oraz ekscytacja z pierwszych ruchów i kopniaków . To także obrzęki, spowodowane zatrzymaniem wody w organizmie, bóle kręgosłupa, chwile zwątpienia i lęku jak to będzie. Bo narodziny dziecka, szczególnie tego pierwszego to też narodziny matki. Macie prawo wiedzieć, że nie jesteście same i możecie potrzebować pomocy specjalisty.

W trakcie ciąży w organizmie kobiety występują ogromne zmiany na podłożu hormonalnym, które przygotowują organizm kobiety do porodu kończącego ciąże. Dochodzi do zmian czynnościowych narządu ruchu, przez co okres ciąży może okazać się rozczarowaniem dla kobiety, przez związane z nim dolegliwości. Spodziewając się samych cudownych i błogich chwil, okazuje się że rzeczywistość płata figle, a okres ciąży jest trudniejszy niż mogłoby się wydawać. Rozwijające się dziecko w brzuchu mamy przyczynia się do zwiększenia objętości macicy i brzucha, co powoduje rozciąganie powięzi brzusznej i mięśni brzucha. Rozstępy są poważnym problemem biomechanicznym i zdrowotnym, a rozciągnięta skóra może prowadzić do trwałych defektów.

Jednak nie zostajecie same sobie. Jesteśmy dla Was i czekamy, aby pomóc przejść Wam ten trudny, ale za razem wspaniały czas.

Jak?

Proponujemy zabiegi zmniejszające wasze dolegliwości. Masaże zmniejszą napięcie mięśniowe, bóle pleców, głowy, wpłyną kojąco i poprawią jakość snu. Pomogą wyregulować układ nerwowy i trawienny. Kobiety po masażu są wyciszone, a obawy związane z nadchodzącymi zmianami odchodzą.

Zabiegiem bardzo korzystnie wpływającym na samopoczucie kobiety jest także drenaż limfatyczny. Wpływa on na zmniejszenie obrzęków, które powstają w wyniku zwiększonego napięcia w okolicy miednicy, przepony i górnego otworu klatki piersiowej. Drenaż doskonale radzi sobie też z problemem zatrzymywania wody w organizmie. Stymuluje organizm do usuwania wody i oczyszczania. Daje uczucie lekkich nóg, co poprawia samopoczucie i zmniejsza pojawiające się obrzęki.

Pamiętajcie, spokojniejsza mama to szczęśliwszy maluszek.

W trakcie ciąży układ ruchu poddawany zostaje działaniu zwiększonej masy ciała. Powoduje to bóle odcinka lędźwiowego, kolan oraz bioder. Wielu lekarzy zaleca kobietom zmniejszyć aktywność i odpoczywanek. Jednak nie musicie czekać do porodu, aby coś z tym zrobić. Aktywność fizyczna w ciąży jest jak najbardziej wskazana, o ile nie występują przeciwwskazania. A są to mianowicie:

–  ciąża wysokiego ryzyka

– nadciśnienie wywołane ciążą

– skracanie szyjki macicy we wczesnych tyg ciąży

– skurcze

– duża niedokrwistość

– wielowodzie, małowodzie

– ciąża mnoga

– odmiedniczkowe zapalenie nerek

– zły stan ciężarnej

– gorączka

– choroby serca

– choroby płodu

– wcześniejsze porody przedwczesne

Jeśli u ciężarnej nie występują żadne przeciwwskazania, może ona bez obaw ćwiczyć pod okiem fizjoterapeuty.

Jakie korzyści będzie miała kobieta wykonując ćwiczenia?

– dobre samopoczucie

– zmniejszenie lub likwidacja dolegliwości bólowych

– przygotowanie ciała do porodu

Pamiętaj o tym, że wysiłek w trakcie porodu jest porównywany do wysiłku podczas maratonu, nie wzięłabyś udziału w maratonie bez wcześniejszego przygotowania. Prawda?

Aktywność fizyczna w ciąży oraz terapia manualna przyczyniają się do:

– szybszego powrotu do formy po porodzie

– wzmocnienia mięśni

– skrócenie czasu porodu i przyspieszenie rozwierania szyjki macicy

– zapobieganie dysfunkcjom spojenia łonowego

– zmniejszenia rozstępów

– zwiększenie przepływu krwi w macicy i łożysku dobrze wpływa na rozwój płodu i przebieg ciąży

– ćwiczenia mięśni Kegla zapobiegają nietrzymaniu moczu, sprawiają że pochwa wróci do swoich rozmiarów i pomoże w zachowaniu sprawności seksualnej.

Aktywność fizyczna kobiet w ciąży cały czas budzi kontrowersje, pomimo że  badania prowadzone są od lat. Pamiętaj jeżeli przed zajściem w ciążę nie miałaś żadnej aktywności fizycznej- nie szalej. Rozpocznij spokojne ćwiczenia w II trymestrze ciąży.

Kinesiotaping w redukcji dolegliwości bólowych u kobiet w ciąży.

Jest to metoda naklejania taśm, które mechanicznie oddziałują na nasze ciało. Pomagają one utrzymać prawidłową postawę ciała, oraz aktywizują mięśnie do pracy. Taśmy Kinesio wpływają na odciążenie mięśni kręgosłupa i powodują zmniejszenie dolegliwości bólowych. Czas ciąży wpływa na wiele zmian w ciele kobiety. Naturalne krzywizny kręgosłupa są bardziej widoczne z uwagi na zwiększoną masę ciała, przesunięcie środka ciężkości do przodu oraz zwiększenie lordozy lędźwiowej. Z kolei większa masa piersi przyczynia się do wysunięcia barków do przodu i ustawienia kręgosłupa szyjnego w zwiększonym zgięciu, co przyczynia się do kompresji w górnym otworze klatki piersiowej i nierzadko problemy ze strony nerwów obwodowych (pojawiające się mrowienia rąk).

Jeśli masz pytania zapraszamy na konsultację. Tutaj możesz zapoznać się z Naszą ofertą

Post Author: Joanna